Noutăți
Curricula școlară este axată pe procesul de dezvoltare a competențelor, care includ un set de cunoștințe, abilități, atitudini și valori. Ultimele două nu sunt valorificate pe deplin, rămân mai mult la nivel de declarații. Sperăm că în următorii ani va fi realizată o o transformare curriculară și o schimbare de calitate în acest sens, așa cum genericul Forumului Educației din vara 2024 a fost ”Educația centrată pe valori”.
Acest subiect a fost fost discutat și la întâlnirea cu elevii și profesorii, organizată cu Dan Perciun, ministrul Educației și Cercetării în prima săptămână a noului an de studii 2024-2025. Ministrul s-a referit la tendințele noi pe care le promovează ministerul de resort. În special, va fi modernizat Planul-cadru, unde elevii vor avea posibilitate să selecteze mai multe discipline școlare, aplicând mai multe modele curriculare, una din experiențe fiind cea de la LTR ”Aristotel”, care este implementată cu succes de 12 ani în instituție.
Un interes deosebit a prezentat membrii Consiliului de elevi și grupurile de inițiativă, care au adresat întrebări dlui ministru și au prezentat bunele practici ale autoconducerii școlare, aplicate în liceu. Considerăm că ar fi oportun ca elevii și cadrele didactice să se axeze mai mult pe procesul de dezvoltare a competențelor, în special cele cu caracter de integrare. Astfel în liceu vor fi implementate proiecte cu caracter transversal, precum STEAM, ILIADA și altele.
Pavel Cerbușca, doctor în pedagogie