Noutăți
Liceul Teoretic Republican "Aristotel" > Noutăți > Educație > VIZITĂ INFORMATIVĂ ÎN PARLAMENTUL REPUBLICII MOLDOVA
VIZITĂ INFORMATIVĂ ÎN PARLAMENTUL REPUBLICII MOLDOVA
- 06/04/2022
- Posted by: Dorin Puscasu
- Category: Educație
Niciun comentariu
În data de 5 și 6 aprilie, un grup de elevi din liceul nostru a avut posibilitate în cadrul Vizitei la Parlamentul Republicii Moldova să discute cu deputații Adrian Baluțel și Eugeniu Sinchevici despre subiectele care îi interesează. Elevii au beneficiat de un tur ghidat în clădirea parlamentului, în muzeul parlamentului și în sala ședințelor plenare.
În cadrul întâlnirii cu deputații, elevii au fost interesați de situația politică și economică a Republicii Moldova, s-a discutat despre locul tinerilor în societate, despre provocările și încercările la care sunt expuși în ultima perioadă de timp.
Actualmente, elevii noștri sunt destul de optimiști, cu interese și aspirații promițătoare, dar din păcate acestea sunt afectate de situația economică din țară. În aceste condiții, ei tind să și le realizeze departe de casă, în străinătate.
S-a discutat despre lipsa sau puținele oportunități de implicare pro activă a tinerilor în consolidarea comunității tot mai stringentă, de aceea obiectivele generale ale societății trebuie să fie orientate spre determinarea rolului generației de azi în sistemul de relații social- economice, politice, juridice și spirituale într-o lume în permanentă schimbare.
S-au accentuat subiecte despre schimbările în ultima lună în care s-a pomenit întreaga omenire (războiul de agresiune a Rusiei împotriva Ucrainei) care au generat remanieri esențiale în conștiința personală și socială a tuturor și în special a tineretului, iar studierea și cunoașterea convingerilor morale ale tinerilor devine tot mai importantă. Acestea condiționează comportamentul tinerilor, devenind criterii însemnate în luarea deciziilor.
În concepția sociologului român D. Gusti, tinerii trebuie educați să obțină voința de a fi ceea ce sunt prin actualizarea talentelor; voința de a participa la viața socială; voința de a crea în cadrul națiunii valori sociale și culturale; voința de a persevera în realizarea scopurilor naționale. În acest mod se formează o personalitate originală, demnă și liberă; se formează tânărul exemplar, tânărul „nou”.
În concluzie s-a menționat, că societatea poate să se dezvolte, valorificând la maxim potențialul, nivelul înalt profesional al tineretului, centrându-se pe interesele și necesitățile de autoafirmare în diverse sfere de activitate.
Pîrău Lucia, director adjunct