Noutăți
SCHIMB DE ELEVI DINTRE LICEIELE DIN MUNICIPIUL CHIȘINĂU
- 12/12/2016
 - Posted by: Dorin Puscasu
 - Category: Educație
 
							
justify’>            În perioada 21-25 noiembrie, Liceul Academiei de Științe a Moldovei a găzduit 13 elevi din capitală în cadrul unui schimb de experiență organizat de DGETS. De asemenea, 9 LAȘM-iști au avut posibilitatea să învețe în Liceul ,,Mircea Eliade” și Liceul ,,Gheorghe Asachi”. 
          Această experiență s-a soldat cu multe impresii, păreri și propuneri. Astfel, datorită analizei prin metoda SWOT, putem afirma
că acest schimb de experiență a fost unul de succes, chiar inedit pentru elevii
implicați! justify’> justify’> Analizând experiența lor de 5 zile, elevii Liceul „Mircea Eliade” au venit cu sugestii benefice
elevilor și administrației.  justify’> justify’>Puncte forte și oportunități 
- Intonarea imnului de stat la careul de luni în incinta Liceului AȘM.
 
    .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
    normal’>    Sistemul de învățământ, axat de 6 obiecte obligatorii și posibilitatea de a alege obiecte opționale în baza nultiplelor inteligențe a copiilor, permite axarea elevilor pe ceea ce în viitor într-adevăr le va prinde bine în viață. Noul sistem ușurează programul  de studii și elevii pot aprofunda și obține mai multe cunoștințe care nu se vor uită așa de repede..0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
    normal’>      Liniștea pe coridoare în timpul pauzelor și buna organizare care mereu persistă în instituție. .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
    normal’>      Condițiile de cazare în cămin sunt foarte bune. .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
    normal’>      Posibilitatea de a participa în activitatea diverselor cluburi interactive pe interese: clubul de dansuri, dezbateri, clubul de robotică, șah, pictură, sport etc.;.0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
    normal’>     Posibilități enorme de implicare în activități de voluntariat în comunitate. Liceul AȘM este acreditată drept instituție gazdă pentru a organiza acțiuni de voluntariat. 50 de elevi deja au primit carnete de voluntariat; .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
    normal’>      Relația profesor-elev foarte bună, există o atmosferă prietenoasă întreținută de discuții libere, degajate. .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
    normal’>      Posibilitatea de extensiile la anumite obiecte după interesul elevilor. .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
    normal’>    Alegerea nivelului la studierea limbii engleze permite dezvoltarea logicii și capacitatea de a vorbi corect, având un discurs fluent și convingător..0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
    normal’>     Folosirea metodelor moderne interactive la lecție și în activitățile practice în dezvăluirea subiectului temei. Profesorul folosește cu multe materiale adiționale, complimentarecelor din manual..0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
    normal’>      Elevilor le sunt pune la dispoziție cabinete de meditație, retragerea a sinelui, odăi unde se pot recrea aparte. .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
    normal’>      Pauzele sunt susținute de o muzică liniștită și binevoitoare..0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
    normal’>      La lecțiile de educație civică elevii învață să redacteze materiale și să elaboreze proiecte. .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
    normal’>      Sală special amenajată pentru teste, Sală Bibliotecii, copii sunt supravegheați prin camere video, astfel ei nu copiază. .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
    normal’>      Posibilitatea de a se ocupa cu activitatea științifică, dirijată de profsori, legătura strânsă cu instituțiile AȘM. 
justify’> justify’>Puncte slabe și amenințări
- Încadrarea cu greu în colectiv, copiii sunt retrași, mai timizi, dar și mai liniștiți;
 -     Clasele nu sunt prea unite, lipsă comunicării din cauza
pauzelor scurte, elevii nu reușesc să se pregătească pentru următoarea lecție. - Lipsă bufetului
 -       Fiind într-un mediu nou, elevii Liceului
,,Gheorghe Asachi” au fost nevoiți să se adopte metode eficiente de predare – învățare, elevi noi și profesori calificați. 
justify’> justify’> Puncte forte și oportunități
-       Interpretarea imnului oferă sobrietate și un moment de
patriotism - Prezentarea Power Point pregătite de profesori conferă, prin el însăși; un algoritm or o structură a temei, ceea ce favorizează eficientă lecției.
 - Uniformele școlare vin că o metodă de omogenizare a colectivității, astfel dispare delimitarea între aparentă de grup, cult, stare financiară.
 -       Afișarea orarului evaluărilor sumative, a testelor este o
metodă bună, poate chiar și necesară, astfel sunt omise orice fel de abatere de
la program, ce este deseori adaptat comodității profesorului. - Lecțiile de educație civică organizate altfel decât în alte școli, accent se pune pe implicarea elevului și dezvoltarea unor competențe necesare în viață.
 - Extensiile la același obiect conferă un studiu mai aprofundat, cumva satisface interesul de a fi inițiat în obiect și nu de a fi tangențial lui.
 - Clubul de dezbateri este o oportunitate de dezvoltare personală căci indică mult spere capacitatea de a obține apartenență, afiliere în idei. Se prezintă concepte în antiteză și aceasta condiționează mult judecata.
 - Lecțiile de istorie au fost acele care mi-au dat de știre că, profesorului îi păsa de dezvoltarea elevului, modului sau de judecată.
 -       Elevul este acceptat la egal, indiferent de greșeli sau
idei. - Elevii pot colabora în cadrul lecțiilor de limbă engleză, cunoscându-și colegii din paralelă datorită lucrului în echipă.
 - Chimia este un obiect care le place elevilor, mulți aleg chimia chiar și la BAC.
 -      Voluntariatul este minunat, și aici este valorificat, mai
ales că poți primi și un carnet de voluntar care deja aduce alte beneficii. - Lecțiile libere îți oferă timpul de a te relaxă și a te pregăti pentru următoarea lecție
 - Accentul pe inteligențele copilului.
 -       Participarea la foarte multe cluburi pe interese
organizate și conduse de către elevi. - Atmosferă prietenoasă la lecții, profesorii creează un climat benefic pentru învățare eficientă.
 
    mso-add-space:auto;text-align:justify’> justify’> Puncte slabe și
    amenințări 
- Într-adevăr pauzele prea mici (de 5 min.) nu suplinesc timpul necesar adaptării pentru următorul obiect. Poate ar fi benefic prelungirea acestora.
 - O săptămâna de schimb de experiență oarecum m-a făcut să mă simț în calitate de oaspete, ceea ce mă distanțat de colegi, carea erau oarecum pasivi ori dezinteresați în a interacționa cu elevi noi.
 - Lipsă unui bufet sau unui snack bar este un punct slab, deoarece elevii sunt nevoiți să iasă din teritoriu, ce reprezintă un risc.
 - Elevii Liceului Academiei de Științe au avut rolul de a compara un mediu diferit de învățare, de a interacționa cu alt tip de elevi, de a studia într-un liceu bilingv, Liceul „Gheorghe Asachi”.
 
justify’> justify’>Puncte forte
-       Utilizarea TIC și a tablei interactive, folosirea
materialelor adiționale 
        .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
        normal’>      Implicarea tuturor elevilor în timpul lecțiilor .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
        normal’>      Realizarea și exersarea exercițiilor pregătitoare pentru
        BAC .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
        normal’>      Pregătirea adițională a elevilor pentru olimpiade și
        concursuri .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
        normal’>      Predarea materiei într-o limbă străină .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
        normal’>       Anunțarea concursurilor actuale la diferite discipline la începutul lecției 
mso-add-space:auto;text-align:justify’> justify’> Puncte slabe
-       Rețeaua  școlară nu
este conectată la internet, astfel elevii nu au acces la mai multe surse de
informație 
            .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
            normal’>      Lipsă baremului de notare atât la răspunsurile scrise și cât orale .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
            normal’>      Centrarea pe conținuturi și nu pe dezvoltarea de competențe.
            .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
            normal’>      Lecția de limbă engleză cuprinde toți elevii, ei nu sunt
            repartizați pe nivele..0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
            normal’>      În clase este un număr prea mare de elevi.
mso-add-space:auto;text-align:justify’>
Având posibilitatea de a învăța în unul dintre cele mai bune licee din Chișinău, Liceul „Mircea Eliade”, lașm-iștii și-au formulat o proprie opinie fața de metodele de predare, profesionalismul profesorilor și rolul acestora în evoluția elevilor.
justify’> justify’> Puncte forte și oportunități
-        Metode diferite de predare prin includerea totală a
elevilor 
                .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
                normal’>      Cantină cu mâncare bună .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
                normal’>      Oportunitatea de a studia limbă germană .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
                normal’>      Profesorii manifestă interes și răbdare, ceea ce denotă
                profesionalismul lor. .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
                normal’>      Elevii au posibilitatea de a realiză mai multe experiențe
                independente la oră de chimie. .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
                normal’>     Pauzele destul de mari sunt folosite pentru a fi
                discutate probleme de ordinea zilei, de a socializa cu alte clase, de a reuși
                să te pregătești pentru următoarea lecție .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
                normal’>    Elevii au oportunitatea de a frecventa bazinul de înot cu plată, la complex sportiv de lângă școală, ceea ce ajută la dezvoltarea fizică a elevilor. 
mso-add-space:auto;text-align:justify’> justify’> Puncte slabe
-       Elevii au o atitudine nepăsătoare facă de unele
discipline 
                    .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
                    normal’>      Unele săli de clase sunt neîncăpătoare .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
                    normal’>       Gălăgia pe coridoare deranjează în timpul pauzei, atunci când profesorul dorește să concretizeze anumite lucruri.
                    text-align:center’>Suntem recunoscători organizatorilor și coordonatorilor
                    de la DGETS, mun. Chișinău text-align:center’>pentru oportunităile de bune practici, administrației și profesorilor din liceie pentru înțelegere și susținere în realizarea obiectivelor tinerilor.justify’> text-align:right’>CECAN EVELINA, eleva clasei a XI-a „A”,text-align:right’>membră a grupului de schimb de elevi