Noutăți
ÎNVĂȚĂM ENGLEZA PRIN IMPLICAȚII PRACTICE
- 14/01/2022
- Posted by: Dorin Puscasu
- Category: Educație
Activitățile extra-curriculare reprezintă o cale de implementare a conținuturilor asimilate și de testare a abilităților dezvoltate ale elevilor în mod practic. Acestea constituie o modalitate sigură de dezvoltare personală, de perfectare a competențelor, de descoperire și cultivare a talentelor, de obținere a performanțelor adiționale, de sporire a motivației și a spiritului competitiv, de consolidare a încrederii în forțele proprii, dar și de autorealizare prin revizuirea priorităților și a obiectivelor de viitor.
În felul acesta, elevii LTR ”Aristotel” dispun de numeroase oportunități de participare la activități extra-curriculare în limba engleză, atât în incinta instituției, precum și în comunitate, unde își pot manifesta din plin abilitățile lingvistice.
De exemplu, activitatea Book club ‘Today a reader, tomorrow a leader!’ a reprezentat un prilej în plus de motivare a lecturii în limba engleză, de conștientizare a impactului cărților asupra dezvoltării personale, dar și profesionale. Elevii au avut oportunitatea să se implice activ, creând și organizând diverse activități interactive în baza cărților citite în vacanță. Aceștia au format echipe, și-au ales un nume și un motto motivațional, au venit cu o recomandare de carte care i-a marcat în mod special, au compus ghicitori și rebusuri, au organizat scenete și jocuri intelectuale pentru a capta atenția atât a publicului, cât și a juriului constituit la fel din elevi, cei mai activi fiind decernați cu diplome de participare.
La masa rotundă intitulată „Positive examples of ECO approach from around the world”, eveniment internațional din cadrul proiectului „ECOCall2020” inițiat și implementat de META Moldova, la care s-au înscris în jur de zece țări, printre care Turcia, Grecia, Marea Britanie, India, Moldova ș.a., tinerii din lumea întreagă și-au exprimat poziția față de problemele ecologice și căi de soluționare, prezentând cele mai bune practici legate de eco-sustenabilitate. De asemenea, aceștia au vizionat și analizat filmulețe realizate de ei înșiși la tema respectivă pentru concursul-video “ECOCall2020 Video Contest”, alături de invitatul special Christopher Graham, profesor și scriitor din Regatul Unit al Marii Britanii. Din patru echipe de la „Aristotel” înscrise în concurs, două au fost decernate cu diplome de gradul I.
În rezultatul acestui eveniment, am primit o invitație de participare la o conferință online inițiată de British Council cu scopul de a înregistra un podcast pe tematica problemelor climatice pentru proiectul „The Climate Connection”, conferință la care au participat și alți elevi din India, Grecia și Turcia. Gazda noastră Chris Sowton, consultant educațional internațional de la British Council, a creat o atmosferă prietenoasă, ceea ce a permis elevilor să dea frâu liber gândurilor și să relateze ceea ce îi frământă cu adevărat cu referință la acest subiect. Podcastul „The Climate Connection episode 2: Speaking youth – to power” reprezintă o realizare inedită. Acesta poate fi găsit pe site-ul https://www.teachingenglish.org.uk
De Ziua Pământului, elevii au participat la un concurs „One-minute video contest” care și-a propus drept scop sporirea gradului de conștientizare în rândul tinerei generații a impactului produs de schimbările climatice. Alături de semenii lor din diferite țări ale lumii, aceștia au realizat filme de scurt metraj venind cu abordări inedite a problemei securității mediului ambiant. In timpul unei întâlniri online de totalizare cu membrii de la The Actor’s Community, participanții au primit un feedback pozitiv din partea actorului Martin Bassindale, cele mai bune lucrări, printre care și cinci filmulețe ale elevilor noștri, fiind clasate pe locul I, iar doi dintre elevii noștri au beneficiat și de un curs gratuit de actorie, în care au fost ghidați de actori cu o experiență bogată în domeniu, precum Molly Dobbs, actrița americană și Mark Rowley, actor scoțian.
Proiectul internațional GYSD, desfășurat și la nivel local, presupune înrolarea tinerilor voluntari în activități comunitare. Peste 2000 de organizații de tineret din întreaga lume participă anual la acest proiect, ceea ce este extrem de încurajator. Aflând de acest proiect, elevii noștri s-au implicat activ pentru a construi o societate mai bună pentru noi toți, conștientizând că anume tinerii reprezintă o forță uriașă, care poate aduce schimbarea în societate prin comunicare, colaborare, spirit de echipă, acțiune și dăruire de sine. Activând în echipe aceștia și-au stabilit prioritățile și obiectivele, realizând în timp scurt activități civice, precum ore de voluntariat în comunitate, activități extracurriculare organizate pentru copii sau îngrijirea unor familii vulnerabile.
Așadar, activitățile extra-curriculare au un impact pozitiv asupra dezvoltării personalității elevilor, asupra performanțelor școlare și a integrării sociale, constituind un mediu contextual complementar de afirmare multilaterală a subiecților educaționali. Acestea dezvoltă gândirea critică, spiritul civic, stimulează implicarea tinerilor în actul decizional și, nu în ultimul rând, cultul valorilor cultural-istorice și sociale.
ALIONA MERIACRE, profesoară de limba engleză, grad didactic II