Noutăți
„From Fact to Fiction: How News Outlets Twist the Truth to Boost Ratings”- o lecție de engleză altfel
- 29/03/2023
- Posted by: Dorin Puscasu
- Category: Educație
Dezinformarea reprezintă difuzarea de informații false sau incomplete, cu scopul de a manipula opinia publică sau de a obține anumite avantaje. Aceasta poate fi întâlnită în diverse domenii, de la politică și mass-media, până la sănătate și educație.
Cu expansiunea rapidă a rețelelor sociale și a platformelor online, dezinformarea a devenit o problemă tot mai serioasă în societatea noastră. Acest fenomen poate fi amplificat de rapiditatea cu care informațiile sunt răspândite pe internet și de faptul că multe persoane nu verifică sursa sau autenticitatea informațiilor pe care le distribuie.
Dezinformarea poate avea consecințe grave, cum ar fi erodarea încrederii în instituțiile publice, creșterea polarizării politice și a tensiunilor sociale. Astfel, combaterea dezinformării și promovarea informațiilor corecte și verificabile este esențială pentru sănătatea și bunăstarea societății noastre.
Prin urmare, pentru a promova selectarea informației corecte, la lecția de engleză, marți, 28 martie, Maria Vîrlan, eleva clasei a XII-a, a organizat o activitate interactivă cu elevii claselor a 10-a (grupul de engleză B2+ și C1). Elevii au fost împărțiți în grupuri și au simulat o conferință de presă, în cadrul căreia trebuiau să adreseze întrebări “victimelor” accidentului (alți elevi prezenți la lecție), pentru a redacta ulterior un articol bazat pe cazul prezentat. Într-un final, au fost surprinși să afle cât de departe de la adevărata poveste se aflau prin intermediul articolelor lor.
Această experiență a reprezentat o adevărată analiză asupra rolului informării corecte și elocvente, demonstrând impactul negativ pe care difuzarea de informații false / incomplete îl are. Elevii au fost încântați de experiență și de activitatea propusă, dorindu-și mai multe lecții “altfel” în viitor.
„Experiența am obținut-o în cadrul schimbului de tineret Erasmus+ „iTH!NK” care a avut loc pe data de 9-21 septembrie 2021, la Slănic Moldova, România. Organizat de Asociația pentru Dezvoltare Activă din România (ADA) și alte 5 țări participante (Moldova, Albania, Estonia, Bosnia și Herzegovina, Franța). Acest proiect a vizat problema comunicării violente în mediul online și știrile false. Pe parcursul a 14 zile, 50 de tineri cu vârsta cuprinsă între 16 și 35 de ani, au avut o serie de activități interactive, care au avut drept scop dezvoltarea gândirii critice, recunoașterea știrilor false, ameliorarea comunicării violente atât în mediul online și offline. Pe parcursul sesiunilor am avut parte de activități de cunoaștere, energizare, activități de teambuilding și mult lucru în echipă. Ulterior, în urma proiectului activitățile de diseminare sunt o cerință a proiectelor Erasmus, astfel încât tinerii participanți să se întoarcă în comunitățile lor și să împărtășească experiența și cunoștințele obținute” a menționat organizatoarea acestei lecții, Maria Vîrlan, eleva clasei a 12-a.
Catrangiu Alexandra, Lupu Mădălina, elevele clasei a X-a C