Noutăți
Liceul Teoretic Republican "Aristotel" > Noutăți > Educație > BULLYING? SĂ RECUNOAȘTEM ȘI SĂ FACEM SCHIMBAREA!
BULLYING? SĂ RECUNOAȘTEM ȘI SĂ FACEM SCHIMBAREA!
- 14/11/2022
- Posted by: Dorin Puscasu
- Category: Educație
Niciun comentariu
Ca să putem lua temperatura școlii în ceea ce privește bullying-ul, ne trebuie o privire de ansamblu asupra fenomenului. Iar pentru aceasta este important ca FIECARE dintre noi să fie conștient de rolul pe care îl are în acest fenomen.
Rolul școlii este acela de a oferi o educație adecvată tuturor elevilor. Pentru a atinge acest obiectiv, este nevoie de un mediu stabil și securizat. Bullying-ul, prin natura sa, minează calitatea educației. Cercetările arată că bullying-ul are efecte pe termen scurt și pe termen lung asupra stării de bine mental și fizic a elevilor, asupra angajamentului acestora față de școală, asupra încrederii în sine și asupra capacității de a-ți stabili și a-ți urmări obiectivele.
În școală, bullying-ul poate fi abordat cu fermitate printr-o serie de măsuri și de strategii prin care toată comunitatea școlară să poată acționa eficient în fața acestui comportament. Deși este cunoscut faptul că factorii familiali și societali joacă un rol substanțial în producerea acestui comportament, școala poate îndeplini un rol crucial în prevenirea comportamentelor de tip bullying. Inițiativele școlii pot, pe de o parte, să întărească comportamentele pozitive anti-bullying, și pe de altă parte să contracareze încercările nereușite ale părinților de a schimba comportamente
inadecvate. Părinții și elevii au un rol important și responsabilitatea de a ajuta școala să prevină comportamentul de tip bullying ce se petrec atât în școală, cât și în activitățile legate de școală (drumul către școală, tabere, excursii, cantonamente).
În școală, bullying-ul poate fi abordat cu fermitate printr-o serie de măsuri și de strategii prin care toată comunitatea școlară să poată acționa eficient în fața acestui comportament. Deși este cunoscut faptul că factorii familiali și societali joacă un rol substanțial în producerea acestui comportament, școala poate îndeplini un rol crucial în prevenirea comportamentelor de tip bullying. Inițiativele școlii pot, pe de o parte, să întărească comportamentele pozitive anti-bullying, și pe de altă parte să contracareze încercările nereușite ale părinților de a schimba comportamente
inadecvate. Părinții și elevii au un rol important și responsabilitatea de a ajuta școala să prevină comportamentul de tip bullying ce se petrec atât în școală, cât și în activitățile legate de școală (drumul către școală, tabere, excursii, cantonamente).
În data de 14 noiembrie în liceu a avut loc MASA ROTUNDĂ cu subiectul „BULLYING? SĂ RECUNOAȘTEM ȘI SĂ FACEM SCHIMBAREA!, la care a fost invitată MUNTEANU – POJOGA ANGELA, deputată în Parlamentul Republicii Moldova.. organizată de Pîrău Lucia.
Evenimentul face parte din Campania de informare despre prevenirea și reducerea fenomenului de bullying în școli în colaborare cu Parlamentul Republicii Moldova.
Scopul evenimentului a fost de a identifica nevoile de schimbare în școlile din Republica Moldova în vederea combaterii bulyingului.
În cadrul evenimentului s-au abordat următoarele subiecte:
- Poziționarea societății față de conceptul de bullying.
- Percepția asupra bullying-ului din perspectiva agresorului, victimei și a martorilor (familie, profesori, colegi etc.)
- Ce este cyberbullying-ul și cum se manifestă acesta în contextul actual.
Recunoștință și aprecieri înalte Doamnei Munteanu – Pojoga Angela pentru deschiderea către un dialog benefic cu elevii și profesorii Liceului Teoretic Republican „Aristotel” și Liceul Teoretic ” Mircea Eliade”.
Pîrău Lucia, director adjunct pentru educație