Noutăți
Noutăți despre desfășurarea Proiectului transnațional „Educație online fără frontiere”. Sinteza săptămânii a treia.
- 23/11/2020
- Posted by: Dorin Puscasu
- Category: Educație
În cadrul săptămânii a treia de desfășurare a proiectului transnațional cu tematica „Creația lui Mircea Eliade în viziunea tinerilor” au avut loc diverse activități, dialoguri, întruniri online în care elevii, alături de profesori, au pus în prim-plan creația cunoscutului romancier Mircea Eliade, încurajând demararea lecturii operelor sale: de la proză fantastică – „La țigănci”, „Domnișoara Cristina”, la romane – „Maitreyi”, „Nuntă în cer”, și chiar fragmente din „Memorii” și din eseistică (vol. „Oceanografie”).
Săptămâna a început cu o provocare din partea elevei din clasa a XII-a A, Cojocaru Irina. În postarea de pe pagina de Facebook a proiectului, ea a îndeamnat elevii să plaseze câte o fotografie relevantă cu operele lui Eliade pe care le citesc sau urmează să fie citite. Colegii noștrii de peste Prut au venit cu un feedback foarte frumos, denotând entuziasm și o plăcere deosebită a procesului de lectură. Astfel, am aflat că, pentru unii dintre ei, creația din repertoriul lui Eliade are valoarea de o „primă iubire”.
Săptămâna a continuat cu multe postări pe pagina de facebook a proiectului, atât despre biografia scriitorului, cât și despre diverse curiozități. Activitatea pe pagina de Facebook a elevilor a fost dublată de alte activități importante, printre care a doua ședință online de pe 19 noiembrie, care ne-a permis să facem schimb de bune practici despre metodele de lectură, după cum reiese din tema ședinței: „Cum citim opera lui M. Eliade?”. Întrunirea a fost atractivă, întrucât am discutat despre tehnicile unei lecturi eficiente și modalitățile de sintetizare a informației. Am constatat că metodele prin care ne asumăm lectura diferă, cei din Republica Moldova aplicând metoda portofoliului /agendei de lectură, iar partenerii din România – a testelor de lectură. Colegele noastre, Cojocaru Irina și Tafuni Nicoleta, și-au prezentat portofoliul format pe parcursul a trei ani de liceu, ne-au dezvăluit anumite secrete și posibilități de a-ți organiza informația despre lecturi într-un format atractiv și accesibil.
Miercuri și vineri, 18 și 20 noiembrie, tinerii „Cercetători” din liceu au format echipele pentru realizarea proiectelor de grup destinate cercetării temelor din creația lui M. Eliade, după care a urmat tragerea la sorți a temelor de investigație. Va urma o săptămână cu noi provocări, multe lecturi și un dialog online cu partenerii de la Colegiul Național „Gheorghe Țițeica” din România, de data aceasta în cadrul unui concurs de erudiție.
Florea Ioana-Maria, Simion Mihaela, Samson Dumitru, clasa a XII-a „A”