Noutăți
SCHIMB DE ELEVI DINTRE LICEIELE DIN MUNICIPIUL CHIȘINĂU
- 12/12/2016
- Posted by: Dorin Puscasu
- Category: Educație
justify’> În perioada 21-25 noiembrie, Liceul Academiei de Științe a Moldovei a găzduit 13 elevi din capitală în cadrul unui schimb de experiență organizat de DGETS. De asemenea, 9 LAȘM-iști au avut posibilitatea să învețe în Liceul ,,Mircea Eliade” și Liceul ,,Gheorghe Asachi”.
Această experiență s-a soldat cu multe impresii, păreri și propuneri. Astfel, datorită analizei prin metoda SWOT, putem afirma
că acest schimb de experiență a fost unul de succes, chiar inedit pentru elevii
implicați! justify’> justify’> Analizând experiența lor de 5 zile, elevii Liceul „Mircea Eliade” au venit cu sugestii benefice
elevilor și administrației. justify’> justify’>Puncte forte și oportunități
- Intonarea imnului de stat la careul de luni în incinta Liceului AȘM.
.0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Sistemul de învățământ, axat de 6 obiecte obligatorii și posibilitatea de a alege obiecte opționale în baza nultiplelor inteligențe a copiilor, permite axarea elevilor pe ceea ce în viitor într-adevăr le va prinde bine în viață. Noul sistem ușurează programul de studii și elevii pot aprofunda și obține mai multe cunoștințe care nu se vor uită așa de repede..0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Liniștea pe coridoare în timpul pauzelor și buna organizare care mereu persistă în instituție. .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Condițiile de cazare în cămin sunt foarte bune. .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Posibilitatea de a participa în activitatea diverselor cluburi interactive pe interese: clubul de dansuri, dezbateri, clubul de robotică, șah, pictură, sport etc.;.0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Posibilități enorme de implicare în activități de voluntariat în comunitate. Liceul AȘM este acreditată drept instituție gazdă pentru a organiza acțiuni de voluntariat. 50 de elevi deja au primit carnete de voluntariat; .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Relația profesor-elev foarte bună, există o atmosferă prietenoasă întreținută de discuții libere, degajate. .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Posibilitatea de extensiile la anumite obiecte după interesul elevilor. .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Alegerea nivelului la studierea limbii engleze permite dezvoltarea logicii și capacitatea de a vorbi corect, având un discurs fluent și convingător..0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Folosirea metodelor moderne interactive la lecție și în activitățile practice în dezvăluirea subiectului temei. Profesorul folosește cu multe materiale adiționale, complimentarecelor din manual..0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Elevilor le sunt pune la dispoziție cabinete de meditație, retragerea a sinelui, odăi unde se pot recrea aparte. .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Pauzele sunt susținute de o muzică liniștită și binevoitoare..0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> La lecțiile de educație civică elevii învață să redacteze materiale și să elaboreze proiecte. .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Sală special amenajată pentru teste, Sală Bibliotecii, copii sunt supravegheați prin camere video, astfel ei nu copiază. .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Posibilitatea de a se ocupa cu activitatea științifică, dirijată de profsori, legătura strânsă cu instituțiile AȘM.
justify’> justify’>Puncte slabe și amenințări
- Încadrarea cu greu în colectiv, copiii sunt retrași, mai timizi, dar și mai liniștiți;
- Clasele nu sunt prea unite, lipsă comunicării din cauza
pauzelor scurte, elevii nu reușesc să se pregătească pentru următoarea lecție. - Lipsă bufetului
- Fiind într-un mediu nou, elevii Liceului
,,Gheorghe Asachi” au fost nevoiți să se adopte metode eficiente de predare – învățare, elevi noi și profesori calificați.
justify’> justify’> Puncte forte și oportunități
- Interpretarea imnului oferă sobrietate și un moment de
patriotism - Prezentarea Power Point pregătite de profesori conferă, prin el însăși; un algoritm or o structură a temei, ceea ce favorizează eficientă lecției.
- Uniformele școlare vin că o metodă de omogenizare a colectivității, astfel dispare delimitarea între aparentă de grup, cult, stare financiară.
- Afișarea orarului evaluărilor sumative, a testelor este o
metodă bună, poate chiar și necesară, astfel sunt omise orice fel de abatere de
la program, ce este deseori adaptat comodității profesorului. - Lecțiile de educație civică organizate altfel decât în alte școli, accent se pune pe implicarea elevului și dezvoltarea unor competențe necesare în viață.
- Extensiile la același obiect conferă un studiu mai aprofundat, cumva satisface interesul de a fi inițiat în obiect și nu de a fi tangențial lui.
- Clubul de dezbateri este o oportunitate de dezvoltare personală căci indică mult spere capacitatea de a obține apartenență, afiliere în idei. Se prezintă concepte în antiteză și aceasta condiționează mult judecata.
- Lecțiile de istorie au fost acele care mi-au dat de știre că, profesorului îi păsa de dezvoltarea elevului, modului sau de judecată.
- Elevul este acceptat la egal, indiferent de greșeli sau
idei. - Elevii pot colabora în cadrul lecțiilor de limbă engleză, cunoscându-și colegii din paralelă datorită lucrului în echipă.
- Chimia este un obiect care le place elevilor, mulți aleg chimia chiar și la BAC.
- Voluntariatul este minunat, și aici este valorificat, mai
ales că poți primi și un carnet de voluntar care deja aduce alte beneficii. - Lecțiile libere îți oferă timpul de a te relaxă și a te pregăti pentru următoarea lecție
- Accentul pe inteligențele copilului.
- Participarea la foarte multe cluburi pe interese
organizate și conduse de către elevi. - Atmosferă prietenoasă la lecții, profesorii creează un climat benefic pentru învățare eficientă.
mso-add-space:auto;text-align:justify’> justify’> Puncte slabe și
amenințări
- Într-adevăr pauzele prea mici (de 5 min.) nu suplinesc timpul necesar adaptării pentru următorul obiect. Poate ar fi benefic prelungirea acestora.
- O săptămâna de schimb de experiență oarecum m-a făcut să mă simț în calitate de oaspete, ceea ce mă distanțat de colegi, carea erau oarecum pasivi ori dezinteresați în a interacționa cu elevi noi.
- Lipsă unui bufet sau unui snack bar este un punct slab, deoarece elevii sunt nevoiți să iasă din teritoriu, ce reprezintă un risc.
- Elevii Liceului Academiei de Științe au avut rolul de a compara un mediu diferit de învățare, de a interacționa cu alt tip de elevi, de a studia într-un liceu bilingv, Liceul „Gheorghe Asachi”.
justify’> justify’>Puncte forte
- Utilizarea TIC și a tablei interactive, folosirea
materialelor adiționale
.0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Implicarea tuturor elevilor în timpul lecțiilor .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Realizarea și exersarea exercițiilor pregătitoare pentru
BAC .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Pregătirea adițională a elevilor pentru olimpiade și
concursuri .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Predarea materiei într-o limbă străină .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Anunțarea concursurilor actuale la diferite discipline la începutul lecției
mso-add-space:auto;text-align:justify’> justify’> Puncte slabe
- Rețeaua școlară nu
este conectată la internet, astfel elevii nu au acces la mai multe surse de
informație
.0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Lipsă baremului de notare atât la răspunsurile scrise și cât orale .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Centrarea pe conținuturi și nu pe dezvoltarea de competențe.
.0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Lecția de limbă engleză cuprinde toți elevii, ei nu sunt
repartizați pe nivele..0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> În clase este un număr prea mare de elevi.
mso-add-space:auto;text-align:justify’>
Având posibilitatea de a învăța în unul dintre cele mai bune licee din Chișinău, Liceul „Mircea Eliade”, lașm-iștii și-au formulat o proprie opinie fața de metodele de predare, profesionalismul profesorilor și rolul acestora în evoluția elevilor.
justify’> justify’> Puncte forte și oportunități
- Metode diferite de predare prin includerea totală a
elevilor
.0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Cantină cu mâncare bună .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Oportunitatea de a studia limbă germană .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Profesorii manifestă interes și răbdare, ceea ce denotă
profesionalismul lor. .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Elevii au posibilitatea de a realiză mai multe experiențe
independente la oră de chimie. .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Pauzele destul de mari sunt folosite pentru a fi
discutate probleme de ordinea zilei, de a socializa cu alte clase, de a reuși
să te pregătești pentru următoarea lecție .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Elevii au oportunitatea de a frecventa bazinul de înot cu plată, la complex sportiv de lângă școală, ceea ce ajută la dezvoltarea fizică a elevilor.
mso-add-space:auto;text-align:justify’> justify’> Puncte slabe
- Elevii au o atitudine nepăsătoare facă de unele
discipline
.0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Unele săli de clase sunt neîncăpătoare .0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal’> Gălăgia pe coridoare deranjează în timpul pauzei, atunci când profesorul dorește să concretizeze anumite lucruri.
text-align:center’>Suntem recunoscători organizatorilor și coordonatorilor
de la DGETS, mun. Chișinău text-align:center’>pentru oportunităile de bune practici, administrației și profesorilor din liceie pentru înțelegere și susținere în realizarea obiectivelor tinerilor.justify’> text-align:right’>CECAN EVELINA, eleva clasei a XI-a „A”,text-align:right’>membră a grupului de schimb de elevi